Sunday, August 06, 2006

Revy-sm över

Giget på fredan gick ändå hyffsat, jag tyckte torsdagsgiget gick bättre, men dom andra sa att det var ungefär samma. Nåväl..
Fredagkväll hände inte så värst mycket, det var pub som vanligt på kvällen (det var pub varje kväll :) ).

Lördagen var giget lite tidigare, kl 14.00. För er som inte sett sketchen, handlar det om Maktens Män i Piteå (har stått om det i Aftonbladet), kommunaltjänstemän och politiker som är med i Merkur-orden och "styr" Piteå. Vi gör en parodi på det och klär ut oss ungefär som Klu-Klux-Klan, och sketchen heter naturligtvis Kuk-Lyx-Klan. Vi skryter och dricker dyr "whiskey" (läs: trocadero utan kolsyra). Men på sista giget tänkte vi busa till det lite och använda riktig whiskey eftersom Sixten (gamlingen i gänget) inte tycker om det. I stort sett alla personer i de övriga revyerna visste om det, utom Sixten. Det var kul :)

Efter föreställningen blev det prisutdelning för vinnarna.. Vi vann tyvärr ingenting, men det var ändå kul att va med och det tyckte de övriga också.

På kvällen blev det bankett och då ska man ju gärna vara lite fint klädd. För er som känner mig, så vet ni kanske att sommar är en säsong då långbyxor inte existerar eftersom det är varmt!
Jag tänkte att jag skulle iaf försöka ha långbyxor och se något proper ut, men det gick inte. Självklart var det värmerekort i Hudiksvall denna vecka med temperaturer runt 27-30 grader varje dag... Phew.. Jag svettades som en bäver med långkalsonger. Så det fick bli shorts även den kvällen. Under banketten underhöll Östen med Resten och det var riktigt, riktigt bra. Törs nog påstå att det var en av dom bästa konserterna/framträdanden jag varit på. Senare på kvällen/natten spelade Black Ingvars en trappa upp. Vi gick dit för att iaf ha sett dom live. Det var ungefär lika stort som Cockney var medans det fanns kvar, men det hindrade inte dom från att släpa dit sin högtalarvägg. Kändes lite overkill. Ljudet var under all kritik, man hörde sången, men resten var ett enda stort muller.. Jag gick hem efter tre låtar.

Söndan innebar frukost och packning. Vi for kl 11.15 med buss till Sundsvall... en buss som hade trasig fläkt!!! Måttligt irriterande..
Till slut kom vi fram till Sundsvall, åt lunch där, svalnade av liiiite grann i skuggan och satte oss på nästa buss till Piteå.. Bussen var knökfull och gissa om fläkten ovanför mitt säte funkade ?!? INTE !!!! Så jag satt svettig och kladdig och allmänt irriterad hela vägen till Piteå.

Men jag kom mig iaf hem och nu har jag uppdaterat mitt liv lite grann, så nu är det dags för sängen... Slut semester nu, så jobbet väntar på mig i morrn kl 07... suck..

Nåja.. Over and out...

No comments: